dinsdag 7 december 2010

De Spiegel

Een badkamer zonder spiegel? Ik moest het er meer dan een maand mee doen. Er was overigens ook geen douchegordijn, geen kast en geen badmatje toen ik mijn kamer in gebruik nam. Maar goed, die spullen vond ik in de loop van de afgelopen maand in verschillende winkels.
De spiegel, dat was een ander verhaal. Geen enkele winkel, ook niet de Haitiaanse versie van de Ikea, verkoopt een spiegel. Toen ik uiteindelijk de strijd opgaf, vroeg de chauffeur van Groupe Médialternatif me: "maar waarom koop je dat niet op de straat?"
Inderdaad, de doorsnee Haitiaan koopt alles op straat. Zijn meubels, zijn eten, zijn matrassen, zijn medicijnen. Maar wij, verwende 'blancs', moeten zo nodig in de rustige en besloten omgeving van een winkel ons ding kunnen doen. En dus zei ik uiteindelijk tegen Wilizair, de chauffeur, dat hij voor mij mocht beginnen uitkijken naar een spiegel. Nauwelijks een week later merkte hij langs de kant van de weg een straatverkoper op die een aquarium en een tv-antenne en een spiegel verkocht. En nu ben ik eindelijk, bijna twee maanden na mijn aankomst in Haiti, de trotse eigenaar van een spiegel geworden. 

De spiegel zegt: jij moet dringend naar de kapper.


3 opmerkingen:

  1. Hans, je schrijfsels zijn pareltjes. Altijd een plezier om ze te lezen. Maar wat je meemaakt tart alle verbeelding. Ongelooflijk. Keep on smiling, boy! Sterkte.
    Liefs
    Paula X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie spiegel Hansi.
    Groetjes van uit het koude Belgie.
    Frie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enneuh..kan je je nu nog bezighouden...ondertussen toch alweer een weekje verder ? Of is het daar al wat rustiger geworden ?
    Blijf maar lekker in dat doodlopend straatje zitten...voor de zekerheid !
    Hou het veilig x Nele

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.